HTML

A nagyvilág fiatal szemmel

Közéletről, gondolatokról, érzésekről, miegymásról.

Utolsó kommentek

  • Mercer395: bkvfigyelo.blog.hu/ Valamiért nem fordította le a linket. Pedig azt hittem:) (2009.05.04. 11:27) Miért nem jön a villamos?
  • Mercer395: Hehe, ezt akár a bkv-figyelőre is be lehetett volna küldeni. Bár ez az autósok hülyesége. (2009.05.04. 11:26) Miért nem jön a villamos?
  • mnmnbkhj: Nagyn jó, igen király írás. Ilyen a magyar élet, kövessetek meg de ez a hangulat tetszik valahogy. (2009.02.07. 21:50) Éjszaka, hazafelé
  • Névtelen betelefonáló: Vita nékül: ez egy jól sikerült írás. Úgy mondom, h tanultam tájkommunikációt :) Mindemellett igaz... (2008.07.02. 11:25) Éjszaka, hazafelé
  • shenk: Azt túlzásnak mondanám, hogy értek hozzá:) VIszont elég erőteljes érzelmek rohantak meg akkor, és ... (2008.07.01. 23:05) Éjszaka, hazafelé
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • Mercer395: bkvfigyelo.blog.hu/ Valamiért nem fordította le a linket. Pedig azt hittem:) (2009.05.04. 11:27) Miért nem jön a villamos?
  • mnmnbkhj: Nagyn jó, igen király írás. Ilyen a magyar élet, kövessetek meg de ez a hangulat tetszik valahogy. (2009.02.07. 21:50) Éjszaka, hazafelé
  • KEhelyKE: persze, nem szó szerint gyújtanám rá...de basszus elegem van már ezekből...semmit nem tesznek hozz... (2008.06.03. 15:49) Kiszavaznák a faluból a cigányokat
  • shenk: Hát, nem pont ezt a logikai sort követtem, hogy "ha már úgyis mindenért fizetünk, akkor ez mindegy... (2008.05.27. 21:09) Újonc az egészségügyben
  • KEhelyKE: ha ott akar maradni a kondér mellett, akkor azt csinálja, amit mondanak neki :) csak akkor ne ilye... (2008.05.27. 14:35) Fodroid

Linkblog

Merjünk nagyot álmodni?

2008.04.07. 16:12 shenk



Húsz éves kora környékén az ember elkezdi tervezni, hogy hol, milyen házat, vagy lakást szeretne majd vásárolni, hogy kialakíthassa Kedvesével a kis életét.
Elkezd nézelődni a neten, különböző ingatlanhirdetési portálokon, eltöpreng azon, hogy vajon jobban megéri venni egy olcsóbb lakást, valahol Pesten, amihez "csak" 10 millió hitelt kell felvennie, hogy ki tudja fizetni, viszont a gyerekek miatt rövid időn belül kinövik. Vagy választhatjuk a családi ház vásárlását, avagy építését. Ez jóval drágább, viszont jó esetben életünk végéig megfelel.
Mi a második mellett tettük le voksunkat. Normális házat 15-17 millióból lehet a fővároshoz közel venni, úgy, hogy a tervezett 3 gyerek elférjen benne nyomorgás nélkül, ne legyel túl messze, és ne legyen romos állapotban. Na, ennyi pénzt 20 év alatt, kb. havi 120 ezer forintos törlesztőrészlettel lehet visszafizetni. Nem mondom, szép összeg, főleg ha azt veszem, hogy vannak családok, akik ennyiből élnek. Ha ehhez hozzáveszem a ház rezsiköltségét, az étkezést, a kocsi/bérlet árát, ruházkodást, egyéb költségeket, simán ott vagyunk a 250 ezer forintnál (minimum.). Aztán, ha jönnek a gyerekek, akkor még 20-30-x ezerrel több. Számíthat-e két frissdiplomás ekkora nettó keresetre? Egyikük orvos lesz, a jelenlegi helyzet alapján kb. nettó 90 ezer forintos fizetést kap majd (most az inflációval nem számolok, meg a béremelkedésekkel sem). Ezek szerint másikuknak nettó 150 körül kéne keresnie, hogy megéljenek konzerven és mireliten. Elnézve az álláshirdetéseket, ez enyhén szólva is irreális. Mi ilyenkor a teendő? Spóroljuk össze 10 év alatt a pénzt, és lakjunk addig a híd alatt? Marad a 10 milliós békásmegyeri lakás? Albérlet 5 évig, és amellett spórolás? Maradunk szüleink nyakán? Szép kilátás mindegyik. Hogy hogyan alakul, majd elválik. A lényeg, hogy merjünk nagyot álmodni...

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://shenk.blog.hu/api/trackback/id/tr75415347

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rékuc · http://fika.blog.hu 2008.04.19. 23:08:05

1. azért az orvos a hálapénzre is számithat...
2. borzasztó a helyzet, amit felvázolsz, én épp ezért is nem fogom fel, hogy miből élnek itt az emberek??? Én azért költözöm haza május után, hogy két év alatt Svédországban összeszedjek egy 25-30 százalékos önrészt, majd egy svéd lakáshitelből vegyek Pesten lakást. Egy 20 millió körüli belvárosi nagypolgári lakást szeretnék (esetemben nincs család, akihez alkalmazkodni kellene, de azért 60-70 négyzetméter jó volna, legalább lehet sok macskám hahahahaha). Én mázlista vagyok, mert kaphatok kinti hitelt és nem kötnek bele, hogy új lakásra vagy régire költöm esetleg épittetni akarok belőle... de ha itt vágnék bele egy ilyen dologba, abból soha nem lenne semmi. Mindenesetre nagyon sok sikert és kitartást kivánok!

shenk 2008.04.22. 17:21:20

Hálapénzre majd számíthat, de addig még sok-sok év van... Egyetem befejezése, rezidensképzés, szakvizsga... Amíg ezek nincsenek meg, addig nem igazán jut olyan pozícióba, hogy hálapénzt kapjon. Meg azért nem túl célszerű illegális jövedelemforrásra apellálni lakáshitel esetén:)
Ezt én sem értem, hogy miből élnek... De azt még kevésbé, hogy honnan a fenéből van ilyen sok embernek azokra az autókra, amik manapság az utakon szaladgálnak? Az oké, hogy lízing, de azért 6-8-10 milliós kocsit lízingelni sem olcsó.
Egyébként mi (bár elég furán lakunk most, apám, én, meg öcsém félig-meddig lakik itt) havi kb. 120 ezer nettóból élünk. Számlák havonta kb. 50-60 ezer, a többi megy kajára, meg egyéb cuccokra, megtakarítás zéró. Nem egyszerű az élet:) Még jó, hogy nekem elég, ha van net, nem költök kb. semmire. Najó, néha veszek könyvet, ha nagyon meggyengül az akaraterőm.

shenk 2008.04.22. 17:25:24

Azért remélem svédországi tartózkodásod során nem áll le teljesen a fikablog:) Bár ott bizonyosan kevesebb fikáznivaló akad. Azért ez is elég szomorú, hogy azért kell visszamenned, hacsak ideiglenesen is, mert ott ennyivel jobban lehet félretenni... Valami ebben az országban nagyon el lett kúrva :(
Egyébként hanyadik kerületet szemelted ki? Pesti, vagy budai belváros? Nekem az I. kerületi, régi építésű, galériás lakások nagyon tetszenek, de mivel mi közepes/nagy családot tervezünk, ezért azok kilőve.
Ja, és köszönöm a jókívánságokat:) Viszont!

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.04.23. 12:28:15

noigen, fordítóként, nyelvtanárként én is elérhettem volna a havi 250-300 nettót, de ezt mind feketén és abból elég nehéz előre tervezni.
Nem elég, hogy milyen autók vannak, hogy fizetik meg a benzint? és egy szombat délután meg se bírsz mozdulni a plázákban, annyian vannak... felfoghatatlan. Valami van itt, amit mi nem tudunk :))))

Svédországból is folytatom a fikablogot, egyrészt svéd témákkal, másrészt azért a magyar dolgokhoz is hozzá fogok szólni, hála az internetnek elég közel maradok 'hozzátok' :)

I. ker nem annyira jó közlekedés szempontjából, sokat kell gyalogolni meg mászni :) de én is tágas, régi nagypolgári lakást szeretnék: 5-6 ker, valamint a 7-8-9 belső részeit tartom reálisnak, a Hungárián, de inkább a Nagykörúton belül. A galéria praktikus, de én szeretem a nagy belmagasságot úgyhogy az egész tuti nem lesz galériás:)

shenk 2008.04.23. 20:09:29

Legalább majd látja a nagyérdemű, hogy a svédeknél is van mit fikázni:)
Az igaz, hogy sokat kell gyalogolni, de én imádok sétálni, meg a Várkerületet is imádom:) Lehet részben azért, mert Kedvesemmel ott jöttünk össze :D
Hú, a Hungária azért necces, a napi 200 villamos meg 200.000 autó miatt. Meg mostanában az V. kerület elég zűrös... Meg amúgy is "bunkó pestiek" :D Szóval én budai-oldal párti vagyok. Vagy Pest kertváros. De hát kinek a pap, kinek a papné.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.04.24. 22:04:39

A Hungáriát úgy értettem, hogy a Hungárián belül :) pl. a Stefánia út és környéke és a Városligeti fasor ami borzasztóan tetszik nekem.

Walmer 2008.05.14. 17:37:52

Rádkattintottam.. A témához:

Nekem 30 éves koromban lett meg az első lakásom. Illetve ez egy ház. Pesttől kb. 40 kilométerre. 11.7-ért vettük a barátnőmmel, kb 2-2,5-et költöttünk még rá. A barátnőm eladta a saját lakását én meg felvettem 6 milkát 20 évre. Havi 50 ezret törlesztek, plusz diákhitel 12 ezer pluz egy 1.5 éves kislány. De nem panaszkodom, mert keresek annyit, hogy azért ne pusztuljunk el. Meg van gyes, vagy gyed, vagy mi a szar is.

Én a családi ház építését nem ajánlanám, mert abba, azon túl hogy az is drága, idegileg kikészül az ember. De Pesten, vagy a közeli agglomerációban 25-30 milla alatt nem nagyon fogsz találni olyan lakást, amibe majd belefér az a 3 gyerek:-) Nehéz, na.
Nem véletlen, hogy a "fejlett nyugaton" a lakásbérlés az általános. csak a leggazdagabbak vesznek lakást, mert az ott is qrva drága. Nem beszélve arról, hogy ha meló miatt mondjuk költözni kell, nincs gond, sokkal szabadabb vagy.

shenk 2008.05.14. 22:08:13

Hát ja, nem egyszerű dolog ez. Főleg, hogy nálunk nincs első lakás, amit eladhatnánk. A legvalószínűbb az albérlet lesz, pár évig, aztán majd valahogyan tovább. Bár ez még nagyon a jövő zenéje:) Csak jó dolog tervezgetni. Addig amíg nincs gyerek, az ember jól elvan albérletben is, csak sajna azért annak is vannak költségei, és két kezdő fizetésből túl sokat nem lehet megspórolni.
Vannak elég jó albérletek, szoktam azokat is nézegetni, hogy képben legyek a lehetőségekről, meg az árakról. Meg kell várni, amíg az ember talál megfelelőt.
Nálunk a költözés az nem lesz túl valószínű, mivel nagy eséllyel mindketten a közszférában fogunk dolgozni, de az igaz, hogy egy elég fontos szempont annak, akit esetleg áthelyeznek az ország egyik végéből a másikba.

Walmer 2008.05.15. 15:07:36

Albiban az a gáz, hogy kidobott pénz. mert az albérleti díj, akárhogy nézed, megy ki az ablakon.
Ha belegondolok, hogy én több, mint 10 évig voltam különböző albérletekben...:-)

shenk 2008.05.15. 18:17:54

Jaja, kidobott, ezért sem tervezek én túl sokáig albérletet. Én kb. összesen 1 évig laktam albérletben, az bőven elég volt nekem tapasztalatszerzésnek. De ott megtanul az ember spórolni, főleg, ha kevés pénzből kell kijönnie. Kifli, tojás, májkrémkonzerv :)

Walmer 2008.05.15. 18:40:40

Én egyszer megettem a főbérlőm csemegeuborkáit, mert egy vasam sem volt és szó szerint nem volt mit ennem, neki meg volt egy üveg ubija a spájzban:-) életem egyik legszarabb időszaka volt
süti beállítások módosítása