HTML

A nagyvilág fiatal szemmel

Közéletről, gondolatokról, érzésekről, miegymásról.

Utolsó kommentek

  • Mercer395: bkvfigyelo.blog.hu/ Valamiért nem fordította le a linket. Pedig azt hittem:) (2009.05.04. 11:27) Miért nem jön a villamos?
  • Mercer395: Hehe, ezt akár a bkv-figyelőre is be lehetett volna küldeni. Bár ez az autósok hülyesége. (2009.05.04. 11:26) Miért nem jön a villamos?
  • mnmnbkhj: Nagyn jó, igen király írás. Ilyen a magyar élet, kövessetek meg de ez a hangulat tetszik valahogy. (2009.02.07. 21:50) Éjszaka, hazafelé
  • Névtelen betelefonáló: Vita nékül: ez egy jól sikerült írás. Úgy mondom, h tanultam tájkommunikációt :) Mindemellett igaz... (2008.07.02. 11:25) Éjszaka, hazafelé
  • shenk: Azt túlzásnak mondanám, hogy értek hozzá:) VIszont elég erőteljes érzelmek rohantak meg akkor, és ... (2008.07.01. 23:05) Éjszaka, hazafelé
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • Mercer395: bkvfigyelo.blog.hu/ Valamiért nem fordította le a linket. Pedig azt hittem:) (2009.05.04. 11:27) Miért nem jön a villamos?
  • mnmnbkhj: Nagyn jó, igen király írás. Ilyen a magyar élet, kövessetek meg de ez a hangulat tetszik valahogy. (2009.02.07. 21:50) Éjszaka, hazafelé
  • KEhelyKE: persze, nem szó szerint gyújtanám rá...de basszus elegem van már ezekből...semmit nem tesznek hozz... (2008.06.03. 15:49) Kiszavaznák a faluból a cigányokat
  • shenk: Hát, nem pont ezt a logikai sort követtem, hogy "ha már úgyis mindenért fizetünk, akkor ez mindegy... (2008.05.27. 21:09) Újonc az egészségügyben
  • KEhelyKE: ha ott akar maradni a kondér mellett, akkor azt csinálja, amit mondanak neki :) csak akkor ne ilye... (2008.05.27. 14:35) Fodroid

Linkblog

Újonc az egészségügyben

2008.04.25. 16:11 shenk



Régóta tartó viszketésemet két héttel ezelőtt megelégelvén, elmentem háziorvosomhoz, akinél röpke másfél órás várakozás után (amiből fél órát egy néni produkált, nem tudom mit csinált, gondolom elmesélte századjára is az élettörténetét szerencsétlen dokinak) megkaptam a kis beutalómat a bőrgyógyászati ambulanciára. (Miért nem lehet neten beutalót kérni? Meg se vizsgált, mondtam, hogy SE bőrklinikára kérek, már írta is, oszt jónapot.)
Mai napon sort kerítettem eme egészségügyi intézmény meglátogatására. Lelkiekben felkészültem a több órás várakozásra, vittem könyvet, vizet, mp3 lejátszót, amit kell. Meg, mint klinikákat viszonylag sűrűn látogató egyén, felkészültem a higiénia hiányára is (aki jár pl a Baross utcai nőklinikára, az biztosan érzi a folyosón permanensen terjengő hugyszagot, ami zárt ajtók mellett is kiáramlik a mosdóból), ennek ellenére meglepő tisztaság fogadott, valamint egy kedves középkorú hölgy, aki tájékoztatott engem, mint kicsit elveszett gyermeket arról, hogy itt bizony sorszámot kell tépni. Köszönöm szépen. Letépem a sorszámomat, majd mint jó ügyfél, már ülnék is le elkezdeni letölteni a várakozás lassan folyó perceit, amikoris DING! szól a hangszóró, és a digitális kijelzőn meglátom a saját sorszámomat. Hurrá! Nincs várakozás. Beutaló, TAJ-kártya, személyi odaad, kedveshölgy számítógépet birizgál, majd tájékoztat, hogy a doktornő nemsokára behív. Erre sem kellett sokat várnom, előttem egy beteg volt csak, aki max. 10 percet volt a rendelőben, így hamar sorra kerültem. A doktornő teljesen normális volt, elmeséltem a panaszomat, kaptam hat (6!:D) beutalót, valamint egy kis lapot arró, hogy ezért a vizsgálatért az oep 1095 forintot fizet a klinikának. Ezt is megköszöntem szépen, majd távoztam. A többi klinikán szerzett tapasztalatomról a jövőben beszámolok, remélem hasonló hangnemben.

p.s.: még a háziorvosnál való várakozás ideje alatt hallottam két másik ott üldögélő nénit beszélgetni, akik közül az egyik szájából elhangzott a következő mondattöredék: "... már másodjára vagyok itt a héten..." ÁÁÁ vizitdíjat akarooook! Én 2 évente 1x megyek orvoshoz, mások meg heti rendszerességgel járnak, csak úgy hobbyból? Hát marhajó. Nem tudom, mi lehet olyan borzasztó nagy betegség, ami miatt a háziorvoshoz kell járni, heti rendszerességgel. Vagyis de, mégis tudom: az unalom, és a magány. De akkor miért nem a kultúrházba járnak össze beszélgetni? Ott nem tartanák fel sem a többi embert, sem az orvost, aki szerencsétlen vagy 1 órát csúszott a rendelésével a sok "beteg" miatt, s mivel több faluban is rendel, ezért a következő helyen is csúszik. Hihetetlen:(

8 komment

Címkék: egészségügy háziorvos bőrklinika

A bejegyzés trackback címe:

https://shenk.blog.hu/api/trackback/id/tr89441877

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2008.05.01. 20:40:32

Amúgy a nyugdíjasokat az orvosok is pofátlan mennyiségben képesek magukhoz hívni, már csak azért is, mert ők általában jattolnak rendesen.
Azt viszont nem tudom, hogy, akinek értékrendként ennyi jutott, az miért megy orvosnak. A vizitdíjat meg még nagyon sokszor, nagyon sok helyütt fogják visszasírni, de most már mindegy.
Minap voltam az OEP-nél kiváltani az EU-tajt. Az egyik előttem levő fiatal srác megkérdezte, hogy, akkor ezzel az összes országban ingyen látják-e el, mire azt a választ kapta, hogy az önrészt mindenütt meg kell fizetnie, mert nincs már olyan Uniós ország, ahol ne lenne valamilyen formában, minket leszámítva, arról nem is beszélve, hogy a több-biztosítós rendszerekben csak az ellátás egy részét fizeti ki az OEP.
Tényleg nem tudom hol tartanánk, ha az EU ilyen-olyan ügyekben nem szólna be nekünk néha...

shenk 2008.05.03. 17:45:27

Ahogy én látom orvosnak kétféle ember megy. Az egyik csoportban azok vannak, akik tényleg gyógyítani akarnak, bármi áron, a másikban pedig olyanok, akik azért, mert érzik magukban a képességet, és akkor már miért ne menjenek a legnehezebb szakra. Mindkettő fajtából lehet jó orvos is, és rossz orvos is. Előbbiből azért, mert hivatástudata megvan, kérdés, hogy esze is van-e mellé, a másiknál ész van, csak éppen arrogáns, sznob, bunkó, stb, lehet ragozni.
Nem akarom tudni, hogy hol tartanánk az EU-s szabályozások meg ajánlások nélkül:) Így is épp elég rossz.

Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2008.05.14. 10:45:53

Vizitdíjat visszasírja. ennyire "stabil és nagy jólét"-ben élne?
Csodálkozom azon, h bejtutottál. Én az időpontom után 1 órával jutottam be a gasztroenterológiára, noha még első látogatásom alkalmával írtak be a mostanira.
Mivel kiváló (és jó hírű) orvosról van szó, sokan mennek hozzá.

A várakozási időmbe egy Magyar Hírap is belefért :)

shenk 2008.05.14. 21:58:14

Hidd el, én is meglepődtem, hogy ilyen hamar bejutottam. Lélekben felkészültem 1-2 óra várakozásra is, vittem könyvet is, meg minden. Ráadásul nekem időpontom sem volt. Egyébként holnap is megyek pár helyre, oda már időpontra, kíváncsi vagyok, mi lesz.
A vizitdíjat meg igen, visszasírom, mert jó dolognak tartottam. Szerintem nonszensz, hogy 1: azért várnak mások 1 órát háziorvosnál, mert egyesek hobbiból járnak oda. 2: a háziorvos elkésik 1 órával a másik rendeléséről, mert nem tudja időben befejezni az ilyenek miatt a rendelést.
Egyik néni mesélte a mellette ülőnek, hogy "hát ő már másodjára van itt a héten..."
Mi a ráknak? Ráadásul nagymamám mondta, hogy amikor ő megy gyógyszert felíratni, vagy akármi miatt, az a néni mindig ott ül... Hihetetlen. Nincs közösségi élet a faluban, ezért mindenki a dokihoz megy. De ez az intézmény nem erre való. Járjanak a könyvtárba vagy a boltba beszélgetni... vagy ott a kultúrház. Csomó más hely lenne. Ezért sírom vissza a vizitdíjat.

Walmer 2008.05.15. 15:14:52

A ps-el a legmesszemenőkig, maximálisan egyetértek. Ráadásul 300 HUF-ért nyavalygott itt az ország. 300 HUF. Röhej. Már egy liter benzint sem adnak érte:-)

shenk 2008.05.15. 18:22:19

Jaja, röhej. Igazából én még az is lehet, hogy emeltem volna az összegén. Vagy mondjuk évente kétszer lehessen menni ingyen mindenkinek, viszont a 3. alkalomtól fizessünk. A kisgyerek után is fizessen anyuka, apuka, meg a nyugdíjasok is fizessenek. Én is fizetnék szívesen, ha látnám, hogy emiatt kisebb a tumultus, és mondjuk csak 20 percet kell várakoznom.

KEhelyKE · http://kehelyke.blog.hu 2008.05.27. 14:24:24

úgyis fizetünk mindenért éppen eleget, ez a kis apróság már nem számít. nekem volt olyan időszakom, amikor úgy le voltam égve, hogy nem volt pénzem kiváltani a gyógyszert, csak egy szopogatós cukorkát vettem a torkomra, hogy ne rohadjak meg minden nyelésnél. Csak magamat hibáztattam, hogy mekkora lúzer vagyok, és hogy ilyen csóró...aki meg nem tud 300 forintot befizetni, az egész nyugodtan forduljon fel...minek éljen? csak szenved...ha vannak rokonai, barátai, biztosan kisegítik..de ha nem...persze amíg kurva sok öreg szavazó van, addig az ész érvek gyorsan háttérbe szorulnak...

shenk 2008.05.27. 21:09:08

Hát, nem pont ezt a logikai sort követtem, hogy "ha már úgyis mindenért fizetünk, akkor ez mindegy", mert ez alapján nekem nem lenne mindegy. Azért volt jó, mert ennek volt értelme. Vagyis lett volna, ha nem kaptak volna pont azok mentességet, akik miatt volt értelme bevezetni. Mindegy. A vizitdíj a múlté.
süti beállítások módosítása